Telenor (Tidligere Sonofon)

Telenor er en fuldservice virksomhed inden for telefoni, bredbånd og mobilbredbånd. Telenor udlejer også sit net til andre teleselskaber.

Telenor, mobilbredbånd, internet, broadband, højhastighedsinternet, net, mail

Besøg Telenor

Besøg Telenor her på: www.telenor.dk

Om telenor - mobilbredbånd, bredbånd, telefoni

Kernen i Telenors forretning er telekommunikation. Vi gør private og erhvervskunder i stand til at kommunikere via telefon og internet. Og så tilbyder vi en række andre indholdstjenester og services.

Telenor, mobilbredbånd, internet, broadband, højhastighedsinternet, net, mail


Vi har i Telenor en dynamisk og fleksibel tilgang til vores forretning. Vi forholder os altid til markedets udvikling og nye teknologier. Og det er bl.a. årsagen til, at Telenor i dag består af en sammenlægning af et mobiltelefoniselskab (Sonofon) og en internetleverandør (Cybercity). I dag giver det ikke længere mening, at sælge tingene hver for sig. Teknologierne lapper over hinanden, og vi ved, at mange kunder vil kunne kommunikere hvor som helst og når som helst uden at spekulere på de bagvedliggende teknologier. Vores mission er derfor i dag at give kunden en sammenhængende kommunikationsoplevelse ved at bygge bro mellem teknologier, indhold og udstyr.

 

Telenor, mobilbredbånd, internet, broadband, højhastighedsinternet, net, mail

 
Forretningsområder:

  • Telefoni
    Telenor gør kunderne i stand til at tale med hinanden via fastnet, mobil- og IP-telefoni.

  • Data – internet og bredbånd
    Telenor gør kunderne i stand til at koble sig på internettet og overføre data ved hjælp af DSL-forbindelser (kabler i jorden) og mobilt bredbånd (3G-netværk mellem master).

  • Indhold – portal og tv
    Telenor tilbyder kunderne en række mobile indholdstjenester. Det vil bl.a. sige mobil-tv og mobilportalen e•go, hvor kunderne bl.a får adgang til at købe musik, hente rutebeskrivelser og få nyheder direkte på telefonen.

  • Andre services
    I relation til produktporteføljen tilbyder Telenor forskellige services. Vi kan fx som de eneste i Danmark tilbyde at flytte kundernes fastnetnummer over på mobilen, så de kan spare abonnementet på fastnettelefonen.

  • Wholesale
    Telenor har investeret massivt i at få gode og stabile mobilnetværk og internetforbindelser i Danmark. På den baggrund lejer vi dem ud til andre selskaber, der ønsker at gensælge vores produkter og ydelser på områderne mobil og IP-telefoni (abonnementer, serviceydelser og trafik).

Hos Telenor er det vores mål at være det personlige teleselskab, der har kunden i centrum og har indsigt i markedet og kundernes behov. Det betyder, at vi følger nøje med i, hvad vores kunder typisk gør og tænker. Det kan du læse mere om her.


Det er en del af jobbeskrivelsen for alle medarbejdere i Telenor at have fokus på slutkunden i det daglige arbejde. Også selvom man udvikler interne it-systemer eller arbejder med personaleudvikling skal man påtage sig et ansvar for kunden og bidrage til at sikre effektivitet i vores kundevendte processer. Det betyder, at alle medarbejdere har kunden i tankerne så ofte som muligt i løbet af en arbejdsdag. Det sker helt naturligt for rigtig mange Telenor-medarbejdere hver eneste dag. I løbet af en almindelig dag i Telenor er vi nemlig i kontakt med 37.500 danskere.

Derudover bruger vi tid på at analysere og sætte os ind i danskernes behov, ønsker og vaner, når det kommer til telekommunikation. Senest har vi bl.a. fundet frem til, at:

  • 91% af danskerne synes, at det er et stort problem, at folk taler i mobiltelefon uden headset eller skriver sms'er, når de kører bil.

  • Flest danskere synes, at børn skal have deres egen mobiltelefon, når de er 10 år.

  • 85% af danskerne har sin mobiltelefon tændt om natten. Heraf har 22% den sat på lydløs.

  • Mere end ni ud af ti danskere bruger deres mobiltelefon dagligt.

  • 36% af danskerne mener ikke, at fastnettelefonen findes om fem år.

Tallene stammer fra en undersøgelse, som analyseinstituttet Userneeds foretog for Telenor i januar og juni 2009. Henholdsvis 1007 og 1004 danskere deltog i undersøgelserne. (Kilde:Telenor.dk)