Telia / Telia Stofa bredbånd

Telia er en velkendt udbyder af fjernsynssignaler og er også meget aktiv inden for bredbånd og telefoni. Telia er primært i de store byer

Telia, Bredbånd, internet, broadband, højhastighedsinternet, net

besøg telia

om telia

Vision og strategi for telia

TeliaSonera startede i Danmark i 1995 under navnet Telia. Fra begyndelsen har målet været at udfordre telemarkedet i Danmark og på sigt at blive det bedste teleselskab i Danmark.

Telia er kommet stærkt igennem de første runder af det krævende spil om det danske telemarked. Siden vi gjorde vores entre i Danmark i 1995, har vi nået en plads som landets 3. største teleselskab med 2,26 millioner kunder.

Men vi vil mere! Vi vil til next level. Det niveau, hvor kampen ikke står om at være én af de bedste, men om at være dén bedste i Danmark. Den bedste er den, som har de mest tilfredse kunder, den som har den bedste arbejdsplads, og den bedste er den, som tjener flest penge.

Fokus på kundetilfredshed, medarbejdere og indtjening i telia

For at blive det bedste teleselskab i Danmark, arbejder vi med en strategi på tre områder. Følger vi strategien på de tre områder, så bliver vi Danmarks bedste teleselskab.
 

Telia, Bredbånd, internet, broadband, højhastighedsinternet, net


Vi vil være det selskab, der har de mest tilfredse kunder i Danmark, og det selskab som færrest kunder forlader. Vi er der ikke endnu, men vi har lagt en klar strategi for, hvordan vi skal blive det bedste selskab i kundernes øjne.

Medarbejdernes trivsel og kompetence har enorm betydning for en virksomhed som Telia, der lever af service og viden. Strategien er klar på dette punkt: Telia skal være Danmarks bedste arbejdsplads, og det når vi ved at være bedst til at finde de rigtige mennesker, tilbyde attraktive medarbejdertilbud, give mulighed for videreudvikling og ved at belønne vores dygtige medarbejdere.

Men alt dette kan ikke lade sig gøre, hvis vi ikke også tjener penge. Og vi har naturligvis også store ambitioner på dette område. Vi vil være den mest effektive netværksoperatør i Danmark inden for få år.

 

Telia, Bredbånd, internet, broadband, højhastighedsinternet, net


Historie

Telia blev grundlagt i Sverige helt tilbage i 1853, mens Sonera blev grundlagt i Finland i 1917. I 2002 blev de to selskaber samlet til ét selskab. TeliaSoneras hjemmemarked er Norden og de baltiske lande, men TeliaSonera findes i alt i 18 lande, hvor selskabet i dag har over 100 millioner kunder og en omsætning på over 73,4 milliarder kroner.


Det gør TeliaSonera til et af de største teleselskaber i Norden og en af de 10 største i Europa.

Telia i Danmark

TeliaSonera startede i Danmark i 1995 under navnet Telia, og fra begyndelsen har målet været at udfordre telemarkedet i Danmark og på sigt at blive det bedste teleselskab i Danmark.


I dag er Telia med 2,26 millioner kunder, det tredjestørste teleselskab i Danmark. Omsætningen var i 2006 på næsten 6 milliarder, og overskuddet endte på 341 millioner kroner. TeliaSonera har i dag følgende brands på det danske marked: Telia, Stofa, debitel og de ejer 50 % af DLG Tele.